Näyteikkunoissa trendiksi nousi tekstiteippausten hyödyntäminen viestinnässä. Niillä kerrottiin muun muassa uusista merkeistä myymälässä, tuotteesta tai kehotettiin seuraamaan sosiaalisessa mediassa. Kohokirjaimia käytettiin paljon sekä ikkunassa että opasteissa sisällä.
Isoja julisteita hyödynnettiin ikkunassa tuotteiden sijasta.
Taiteilijoiden kanssa yhteistyössä rakennetuista ikkunoista kerrottiin myös Windows Wearin webinaarissa. Esimerkkinä tästä oli kenkämerkki Vansin näyteikkuna jonka oli suunnitellut Eley Kishimoto. Taiteilijayhteistyötä myymälöiden näyteikkunoiden suunnittelussa testaan Seinäjoella syyskussa pidettävässä Seinäjoki Art and Design Weekissä. Siitä lisää myöhemmin!
Huonekasveja hyödynnettiin näyteikkunoissa, esillepanoissa sekä messuosastoilla!
Elävää kuvaa käytettiin jonkin verran myymälässä perinteisen julisteen sijaan. Eräs miestenvaateliike oli korvannut näyteikkunassa perinteisen julisteen suurella näytöllä.
Nyt vaan jalostamaan uusia ideoita!
Anna Juusela
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti