torstai 7. tammikuuta 2016

Somistajayhdistyksen Jouluikkunakilpailun voitti The Place Lahdesta

Yrityksen perustajat ovat Jonna Lepistö ja Milla Nerg, molemmat ovat opiskelleet parturi-kampaajaksi Lahdessa. Milla ja Jonna tutustuivat työskennellessään liikkeen edellisellä omistajalla, niin kutsutulla vuokratuolilla, ja päättivät perustaa yhdessä oman yrityksen. He ostivat liikkeen 1.1.2011 ja liike sai nimekseen The Place. Eli juuri juhlittiin 5v synttäreitä!


Voitokkaan Jouluikkunan toteutti Visualisti Mari Riikonen. Marin ja tyttöjen yhteistyö alkoi vuonna 2014, kun Mari tutustui Jonnaan. Mari ehdotti, että voisiko hän tehdä näyteikkunan esillepanot, jotta somistajan "tatsi" säilyisi. Siitä se sitten lähti.


Visualistin hyödyntäminen ja panostaminen näyteikkunaan on tuottanut tulosta. Se on selkeästi herättänyt huomiota, kasvattanut asiakkaiden mielenkiintoa sekä tuonut positiivista palautetta. ”Ompa hauska!” ”Kiva idea, mistä löydätte ideat?” Ja niin edelleen. Näistä "kunnia" on mennyt Marille. Yrittäjät kertovat. 

Esimerkkinä paljon kehuja sai ”Vintageikkuna”, jossa oli eri vuosikymmenien kampaamo ja kauneudenhoito tuotteita. Esillepanos keräsi paljon huomiota ja se herätti keskustelua asiakkaissa. Moni muisteli somisteista, että ovat omistaneet tai äidillä oli sellainen tai muuta sellaista. 


Kesä 2015 myös huomattiin. Näyteikkunassa oli kehyksissä kuvia eri kampauksista. moni pysähtyi niitä katsomaan ja tilasikin kampauksen sen mukaan. Kesäikkunan "teemana" oli tietysti häät.


Jonna ja Milla haluavat, että liike on ajan hermoilla. Visuaalinen markkinointi on hyvä keino tuoda itseään tunnetuksi ja huomatuksi. Se, että näyteikkuna on tehty hyvin, on naisten mielestä tärkeää. 

Se kertoo, että asiaan kiinnitetään huomiota ja tavallaan huomioidaan myös asiakas kertomalla palvelusta visuaalisin keinoin. Ollaan myös alalla, jossa helposti hukkuu tarjontaan. Näyteikkunamainonta on hyvä keino erottua muista ja tulla huomatuksi. Yrittäjät huomauttavat. 

Näyteikkunaan panostamisella on tietysti myös liiketoiminnallinen taka-ajatus, sillä on selvästi positiivinen vaikutus myyntiin. ”Tuotteita jotka on olleet ikkunassa on tultu ostamaan. Esimerkiksi eri partureissa myytävissä merkeissä on eroa ja jokin mitä ei saa muualta on huomattu.” Yrittäjät summaavat. 

Kiitos Mari, Milla ja Jonna! 

Ps. Järjestämme keväällä uuden ikkunakilpailun. Pysy kuulolla! 

2 kommenttia:

  1. Missä kuva voittoikkunasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos kommentista ja anteeksi erittäin myöhäisestä vastauksesta. Kuva voittoikkunasta oli nähtävillä Somistajayhdistyksen Facebookissa. Nyt lisätty myös tähän tekstiin :).

      Poista