maanantai 19. tammikuuta 2015

Tekstauksen uusi tuleminen

Vielä muutamia vuosia sitten mainostekstaus kuului yhtenä tärkeänä osasena visualistin työpäivään, ja kovin kauan ei ole siitäkään kun lähes kaikki asiakasinformaatio myymälään tuotettiin käsin. Vielä tänäänkin pienemmissä myymälöissä voi törmätä käsin tekstattuihin hintalappuihin, mutta todella harvoin löytää myymälän jossa koko viestintä hoidetaan niin - ja vielä tyylillä. Mainostekstauksesta on lyhyt matka kalligrafiaan, sen tietää jokainen joka on unohtunut paperin ja tussin kanssa tuntikausiksi vetämään tasaisia vetoja, viivoja, kiemuroita toisensa jälkeen.

Kun koko muu maailma fontteineen näyttäytyy kliinisenä, on hyvä aika erottua joukosta - sen on hoksannut jo Elisa, ja muutama muukin tavoittelee luonnollista, kaunista, käsintehtyä ilmettä. Saman tempun voi tehdä myymälässäkin: tällä hetkellä parempaa keinoa erottua kilpailijasta saa hakea.

Ota siis kynä käteen, ja ala harjoittelemaan myymäläsi ilmeeseen sopivaa kirjaimistoa ja päivitä viestintä aivan uudelle tasolle. Varaudu ilahtuneeseen asiakaspalautteeseen, ja estetiikan huimaan lisääntymiseen. Kaunista viikkoa myymälöihin ja koteihin, uusien tuulien puhallusta sekä k-kirjaimen kiemuroita! -Virve

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti